10 tipů, na které nezapomínejte při snaze zhubnout

Všimli jste si, že se za posledních pár let objevuje čím dál více lidí trpících obezitou? Dokazuje to i studie publikovaná v časopise The Lancet, která zkoumá trendy v indexu tělesné hmotnosti dospělých. Průzkum probíhal v letech 1975–2014, a to v 200 zemích světa. Výsledkem studie je fakt, že obezita se stala mnohem větším problémem moderní společnosti než podváha. V roce 1975 bylo diagnostikováno 105 milionů případů a v roce 2014 jich bylo dokonce 641 milionů. To je opravdu obrovský nárůst, že?

 

Na základě těchto výsledků a trendů vědci vypočítali, že v roce 2025 bude nadváhou trpět 21 % žen a 18 % mužů na celém světě. To jsou dosti děsivé zvěsti, nemyslíte…

 

Naše země sice nepatří na špici tohoto tukového ledovce, ale i u nás došlo k výraznému zhoršení v minulých letech. Na vině je čím dál více levného, nekvalitního a nezdravého jídla kolem nás, nedostatek fyzické aktivity a celkově špatný životní styl. Uvědomte si, že za své zdraví jste zodpovědní primárně vy sami.

 

Co dělat či nedělat, pokud chcete zhubnout

Jestli chcete opravdu zhubnout, vykašlete se na lákavé návody, jak rychle shodit nadbytečná kila. Věřte, že žádné zázračné metody vám nepomůžou. Nebo alespoň ne trvale. Shozené kilogramy budete mít zpátky ještě rychleji, než jste se jich zbavili.

 

Čeho se tedy máte vyvarovat?

  1. hladovění
  2. rychlých a zázračných řešení
  3. příliš mnoho kardia
  4. jídel z fast foodů
  5. nedostatku odpočinku

 

Chcete-li se sebou skutečně něco dělat, tak to dělejte pořádně. Zvedněte se z gauče a začněte se hýbat. Tukových zásob se zbavíte jedině pravidelným pohybem a vyváženým jídelníčkem. Takže zapomeňte už jednou pro vždy na fast foody. Dopřejte si kvalitní potraviny, konzumujte bílkoviny a více ovoce a zeleniny. Jen tak získáte živiny, které vaše tělo opravdu potřebuje. Nezapomínejte však i na vydatný spánek. Ten dělá divy nejen s přebytečnými kilogramy.

 

Co skutečně funguje?

  1. snížení příjmu kalorií
  2. pravidelný pohyb
  3. konzumace bílkovin
  4. jíst více ovoce a zeleniny
  5. cvičit s různými váhami

 

Jak jednoduché, že? I když se zdají tyto tipy triviální, jejich neustále opakování rozhodně neuškodí a naopak pomůže uvědomit si základní chyby při boji s nadváhou. Tak hurá do toho!